Lange levertijden in de IT: wat kunt u hieraan doen?

Levertijden in de IT

De wereldwijde economie is in de ban van grootschalige tekorten aan grondstoffen en materialen. Ook in de IT-sector is deze impact zichtbaarder dan ooit. Zo zijn chipfabrikanten niet meer in staat om de vraag naar computerchips te beantwoorden, terwijl vrijwel alle hardware hiervan afhankelijk is. Tegelijkertijd zet de digitalisering in het bedrijfsleven onverminderd door. Het resultaat: torenhoge prijzen en recordlange levertijden. Zo zijn bij de aanschaf van switches of accesspoints levertijden van ruim 6 tot 12 maanden tegenwoordig eerder regel dan uitzondering.

Wat kunt u hier zelf aan doen?

Het beste en meest voor de hand liggende antwoord hierop is natuurlijk om ruim op tijd te bestellen, maar wat is op tijd? Voor netwerk­apparatuur betekent dit vaak al één tot anderhalf jaar van tevoren. Voor wie efficiënt en tijdig wil inkopen is een goede voorbereiding dan ook van groot belang. Breng daarom altijd eerst uw huidige infra­structuur in kaart. Met een gedegen inventarisatie kan een helder ontwerp worden opgesteld waarin duidelijk zichtbaar wordt wat én hoeveel u moet inkopen. HET IT helpt u daar natuurlijk graag bij en adviseert u uiteraard over vervanging van uw (datacenter-) hardware.

Zijn er ook andere opties?

Een logische optie is dat bedrijven hun hardware langer in gebruik houden dan de garantieperiode of duur van het supportcontract toelaat. En dat is niet zonder reden, want hardware op leeftijd hoeft lang niet altijd vervangen te worden. Meestal is een groot deel van deze apparatuur nog prima geschikt om ook na end-of­-support te kunnen gebruiken. Maar wat doet u als kritieke hardware onverhoopt dan toch kapot gaat en er snel een oplossing moet komen om uw bedrijfsprocessen draaiende te houden?

Het alternatief: Multi-Vendor Support

Bij HET IT bent u aan het juiste adres om uw huidige apparatuur in bedrijf te houden. Als merkonafhankelijke service­organisatie weten wij als geen ander het aanvullende of vervangende support flexibel in te vullen. HET IT is gespecialiseerd in het onder­houden van alle A-merken server-, storage- en netwerk­apparatuur en biedt dezelfde service tegen zeer concurrerende tarieven en veel interessantere voorwaarden, zoals een flexibel onderhouds­contract per maand. Kies zelf de looptijd en omvang van het contract en voorkom onnodige beheerskosten. Handig in een overbruggingsperiode met lange en onvoorspelbare lever­tijden voor de aanschaf van nieuwe apparatuur, óf als u de aanschaf een jaartje wilt uitstellen.

Meer informatie over Multi-Vendor Support?

Met de uitgebreide Multi-Vendor Support Services van HET IT betaalt u nooit meer dan nodig is en bespaart u aanzienlijk op uw onderhoudskosten voor server-, storage- en netwerkapparatuur. Ook voor onderhoud van apparatuur dat buiten de serviceprogramma’s van de hardware-fabrikant valt, bent u bij ons verzekerd van de juiste service.